مجموعه رژیم درمانی و لاغری موضعی پروانه کاظمی

صفحه اصلی > رژیم لاغری : رژیم تثبیت وزن ، چگونه در رژیم خود ثابت قدم بمانیم؟

رژیم تثبیت وزن ، چگونه در رژیم خود ثابت قدم بمانیم؟

رژیم تثبت وزن
4.5
(876)

متاسفانه اشخاص بسیاری بعد از کاهش وزن دوباره اضافه وزن پیدا می‌کنند. در واقع نزدیک به ۲۰٪ از افرادی که رژیم لاغری گرفته‌اند، موفق به تثبیت رژیم خود برای مدت طولانی مدت بوده‌اند. اما اعداد و ارقام نباید روی شما تاثیر منفی داشته باشند. راه‌های علمی تضمینی به شما در تثبیت وزن کمک خواهند کرد. با تمرینات ورزشی و فعالیت‌های بدنی و همچنین غلبه بر استرس می‌توانید مانع از چاقی مجدد شوید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

موضوع کاهش یا افزایش وزن نیست، بلکه اکنون که پس از تلاش‌های مستمر موفق به دستیابی به وزن ایده‌آل شده‌اید، باید برای ثابت نگه داشتن آن تلاش کنید. همه افراد تمایل دارند هنگامی که به وزن ایده‌ال خود دست یافتند، زمان را متوقف کنند تا روی وزنی که به آن رسیده‌اند استپ کنند و دیگر چاق نشوند. ولی می‌دانیم که این اتفاق هیچ هنگام نمی‌افتد. البته لازم است بدانید که ثابت نگه داشتن وزن کار غیرممکنی نیست و تنها بایستی با ترفندهای آن بیشتر آشنا شوید.

رژیم تثبیت وزن
رژیم تثبیت وزن | پروانه کاظمی

بهترین راه جهت ثابت نگه داشتن وزن

برای اینکه همواره وزن ثابتی داشته باشید، بایستی محاسبه کنید که بدن شما به چه میزان کالری روزانه نیاز دارد و به همان میزان در روز خوراکی مصرف کنید تا نیاز واقعی بدن شما را تامین سازد. اما اینکه چگونه محاسبه کنیم که چه میزان کالری در طول روز نیاز داریم و این کالری‌ها از چه گروهی تامین می‌شوند، بایستی بگوییم که مصرف کربوهیدرات نان یا پروتئین بیشتر… پیشنهاد فوق‌العاده‌ای خواهد بود. برای محاسبه آنلاین کالری تثبیت وزن هر چند ماه یکبار به سایت ما مراجعه نمایید تا رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

رژیم تثبیت وزن
بهترین رژیم تثبیت وزن

رژیم تثبیت وزن به چه صورت است؟

در صورتی که تمایل دارید به شکل اصولی وزن خود را ثابت نگه دارید و برای بازگشت وزن دغدغه‌ای‌ نداشته باشید، بهترین گزینه رژیم ثابت نگه داشتن وزن است. زیرا دستیابی به وزن ایده‌ال پایان همه چیز نیست، بلکه در حقیقت ورود به مرحله جدیدی است که بایستی همواره رژیم لاغری موضعی خود را رعایت کنید و تغییراتی در سبک زندگیتان ایجاد کنید تا دیگر اضافه وزن پیدا نکنید. پروانه کاظمی متخصص تغذیه یک نمونه رژیم تثبیت وزن برای شما در نظر گرفته است که وزن را ثابت نگه داشته و به طور کلی باعث کاهش یا افزایش وزن نمی‌شود.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

تماس باما
شما چی ترجیح می‌دید؟
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

بهترین رژیم لاغری، برخورداری از یک رژیم غذایی است که بتوان در بلند مدت به آن پایبند ماند. از بهترین روش‌هایی که می‌توان جهت حفظ وزن به آن اشاره داشت این است که فهرست دقیقی از غذاهایی که روزانه مصرف می‌کنید را بنویسید تا از میزان مصرف کالری خود مطلع شوید.

رژیم‌های طاقت‌فرسا و غیر واقع‌بینانه منجر می‌شود تا دوباره وزنتان به حالت اولیه خود بازگردد. در صورت ایجاد یک‌سری تغییرات ساده در سبک زندگی خود، می‌توانید وزنتان را برای یک مدت طولانی ثابت نگه دارید. در روند کاهش وزن خود خیلی سریع متوجه خواهید شد که کنترل کردن وزن چیزی فراتر از وعده‌های غذایی است.

شما می‌توانید به راحتی سبک زندگی جدیدی را آغاز کنید و از رژیم‌های محدود کننده و طاقت‌فرسا دور بمانید. البته فراموش نکنید که کاهش وزن را یک هدف نبینید و فقط به عنوان یک تغییر در سبک زندگی‌ خود بدانید. زیرا بسیار حائز اهمیت است. اکنون اگر تصمیم خود را بر حسب تغییر سبک زندگی بگیرید، تثبیت وزن برایتان فوق‌العاده راحت خواهد بود. در حقیقت ثابت نگه داشتن وزن یک ماجراجویی پر فراز و نشیب است که چنانچه قصد دارید در این مسیر موفق شوید، بایستی برای طولانی مدت پیگیر باشید.

نمونه قبل و بعد رژیم
نمونه قبل و بعد رژیم

چرا رژیم تثبیت وزن بهترین انتخابه؟

۱. سبک تغذیه‌ای و گروه‌های غذایی برای شما اصلاح شده

با دریافت رژیم ثابت نگه داشتن وزن قرار است تا رژیم غذایی و گروه‌های غذایی برای شما اصلاح گردد و به شکل کاملا اصولی رژیم بگیرید و وزن خود را ثابت نگه دارید تا به یک اندام خوش فرم دست یابید.

2. زیر نظر متخصص تغذیه رژیم شما ارائه می‌گردد

شما از ابتدای رژیم خود با یکی از پشتیبان‌های اختصاصی که یک کد نظام پزشکی معتبر دارند، همراه خواهید بود. ضمن رژیم تثبیت وزن می‌توانید سوالات خود را از پشتیبان اختصاصی بپرسید تا شما را راهنمایی کند. حضور یک پشتیبان اختصاصی در طول دوره رژیم به شما کمک می‌کند تا انگیزه‌ خود را جهت ادامه لاغری موضعی سریع حفظ کنید. همچنین به شما آموزش می‌دهد که چگونه سبک زندگی خود را تغییر دهید و به راحتی وزنتان را ثابت نگه دارید.

اگر فوری نیاز به مشاوره یا رزرو نوبت دارید با ما در ارتباط باشید

۳. با اپلیکیشن می‌توانید به راحتی به برنامه غذایی دسترسی داشته باشید

به منظور دسترسی آسان به برنامه غذایی تثبیت وزن می‌توانید اپلیکیشن هوشمندی که ما برای شما در نظر گرفته‌ایم نصب کنید تا به راحتی به برنامه غذایی خود دسترسی داشته باشید و امکان تغییر روزانه برنامه غذایی خود را داشته باشید. اپلیکیشن مخصوص یکی از راه‌های ارتباطی ما با شما است که علاوه بر این عضو گروه لاغری گروهی نیز می‌شوید.

ما برای شما چالش‌های گروهی بسیاری طراحی کرده‌ایم که هم سرگرم‌کننده باشد و هم بدانید که افراد دیگری هم با وضعیت جسمانی مشابه با شما مشغول انجام چالش هستند. بدین ترتیب انگیزه بیشتری برای ادامه رژیم خواهید داشت و از اتفاقات گروه‌های دیگر نیز با خبر می‌شوید.

۴. عضو گروه لاغری می‌شوید

با عضویت در گروه‌ لاغری حسابی به شما خوش خواهد گذشت. می‌پرسید چگونه؟ در این گروه تمامی افراد مشابه با وضعیت شما رژیم تثبیت وزن دارند و قرار است وزن خود را ثابت نگه دارند.

رژیم تثبیت وزن
رژیم تثبیت وزن

برای تثبیت وزن در روز چقدر پروتئین نیاز داریم

مصرف مقادیر بالایی از پروتئین به شما در ثبات وزنی کمک خواهد کرد. جالب است بدانید که پروتئین باعث کاهش اشتها می‌شود و به فرد احساس سیری القا می‌کند. پروتئین باعث افزایش سطح هورمون‌های تحریک کننده سیری در بدن می‌شود که برای تنظیم وزن اهمیت بسیاری دارند.

همچنین پروتئین با تاثیر بر هورمون‌ها و ایجاد احساس سیری به صورت خودکار باعث کاهش تعداد کالری‌هایی دریافتی در طول روز می‌گردد. برای حفظ وزن تعادل کالری‌های ورودی و خروجی بسیار حائز اهمیت هستند. هنگامی که پروتئین مصرف می‌کنید بدن شما جهت شکستن این درشت مغذی به انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت. در نتیجه مصرف پی‌درپی پروتئین باعث افزایش تعداد کالری‌های سوزانده شده می‌شود.

رژیم تثبیت وزن
رژیم تثبیت وزن | تاثیر پروتئین

این موضوع که چه میزان پروتئین مصرف کنیم هم اهمیت بسیاری دارد. طبق تحقیقات به عمل آمده از چند پژوهش، تامین ۳۰٪ از کالری مورد نیاز بدن با پروتئین تاثیر چشمگیری بر اشتها و متابولیسم خواهد داشت. در صورتی که رژیم غذایی شما دارای ۲۰۰۰ کالری در روز است، بنابراین بایستی ۱۵۰ گرم پروتئین روزانه مصرف کنید.

فواید رژیم تثبیت وزن چیست؟

رژیم تثبیت وزن
فواید رژیم تثبیت وزن

نکاتی برای تثبیت وزن سالم

  • نظارت کامل بر کنترل و تثبیت وزن خود
  • تبدیل شدن به یک سبک زندگی نه یک رژیم غذایی
  • ورزش اولویت نخست
  • ادامه دادن الگوی سالم غذا خوردن
  • حفظ آرامش و خواب کافی
  • حمایت پشتیبان اختصاصی
  • خوردن به اندازه صبحانه
  • کاهش و مدیریت زمان تماشای تلویزیون
  • بهینه کردن وعده‌های غذایی
  • مصرف آب فراوان
عوارض کویتیشن
عوارض کویتیشن

مراحل دریافت رژیم تثبیت وزن به چه صورتی است؟

هنگامی که برنامه غذایی لاغری خود را دریافت نمودید، طبق مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد خدمات ویژه کلینیک را دریافت خواهید کرد:

  • پس از آنکه ثبت نام خود را تکمیل کردید و اطلاعات جسمانی خود را در اپلیکیشن وارد نمودید با پشتیبان اختصاصی خود آشنا خواهید شد.
  • وضعیت جسمانی‌ شما مورد بررسی قرار می‌گیرد و جهت دریافت برنامه غذایی راهنمایی خواهید شد.
  • به مدت یک هفته طبق نمونه رژیم تثبیت وزن که پشتیبان اختصاصی به شما داده است عمل می‌کنید.
  • کلیه نکات آموزشی توسط پشتیبان اختصاصی در پیام رسان برای شما ارسال می‌گردد.
  • چنانچه ضمن رژیم سوالی برایتان پیش آید می‌توانید به راحتی با پشتیبان اختصاصی خود در میان بگذارید.
  • پس از این مراحل عضو گروه بهترین رژیم لاغری می‌شوید.
  • هر دو هفته یک‌ بار قد، میزان کاهش وزن، درصد لاغری و مشکلات شما توسط پشتیبان اختصاصی بررسی خواهد شد.
  • با رژیم تثبیت وزن خیالتان راحت خواهد بود که دیگر چاق نمی‌شوید.
IMG 3876 min 2

هزینه رژیم تثبیت وزن چقدر است؟

هزینه‌های مرتبط با رژیم تثبیت وزن می‌تواند بسیار متغیر باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

مشاوره تغذیه: هزینه‌های مرتبط با مشاوره یک متخصص تغذیه یا دیتیشن.
برنامه‌های تمرینی: ممکن است نیاز به یک مربی شخصی یا عضویت در باشگاه ورزشی داشته باشید.
غذاها و مکمل‌های غذایی: هزینه‌های مرتبط با خرید مواد غذایی سالم و ممکن است مکمل‌های غذایی.
برنامه‌های آماده لاغری: در صورت استفاده از برنامه‌های آماده لاغری، هزینه‌های مرتبط با آن‌ها.
تست‌ها و ارزیابی‌های پزشکی: برخی افراد ممکن است تصمیم به انجام تست‌ها و ارزیابی‌های پزشکی داشته باشند تا پیشرفت‌های خود را پیگیری کنند.

هزینه‌ها می‌تواند بسته به نیازها، اهداف و منابع فرد متفاوت باشد. برای یک تصویر دقیق‌تر از هزینه‌های احتمالی، بهتر است با یک متخصص تغذیه یا یک مربی شخصی مشورت کنید و یا تحقیقات خود را انجام دهید تا بتوانید برنامه‌ای را که به بودجه و نیازهای شما منطبق است انتخاب کنید.

IMG 3862

جمع بندی

در این مطلب به صورت جامع و دقیق در رابطه با رژیم غذایی و ثبات وزنی صحبت کردیم. در صورتی که شما هم قصد دریافت رژیم تثبیت وزن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم در تهران با متخصص تغذیه و رژیم درمانی خانم پروانه کاظمی با بیش از 10 سال سابقه و تجربه و فارغ التحصیل ارشد تغذیه از دانشگاه شهید بهشتی تهران مشورت کنید تا مناسب بودن این رژیم را برای شما مورد بررسی قرار دهد.

سئوالات متداول 

تثبیت وزن پس از رژیم لاغری نیازمند یک تغییر پایدار در سبک زندگی و تعهد به یک الگوی غذایی و تمرینات فیزیکی سالم است. ادامه دادن به عادات سالمی که در طول دوره لاغری ایجاد کرده‌اید و تنظیم کردن آن‌ها به گونه‌ای که به شما کمک کند وزن خود را حفظ کنید، کلید موفقیت است

پس از دوره لاغری، ممکن است نیاز به افزایش ملایمی در کالری‌های روزانه داشته باشید تا وزن شما پایدار شود. همچنین، تمرکز بر یک رژیم غذایی متعادل با توجه به پروتئین، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌های پیچیده، به حفظ وزن کمک خواهد کرد

تنظیم اهداف جدید سلامتی، جشن گرفتن موفقیت‌ها، پیدا کردن یک همراه تمرین یا گروه پشتیبانی و جعبه ابزاری از استراتژی‌های مقابله با چالش‌ها، همه می‌توانند به شما کمک کنند تا موتیویشن خود را حفظ کنید.

اگر وزن شما شروع به افزایش کرد، بهتر است بدون داوری به خودتان، به بررسی علل بازگشت به عادات قدیم بپردازید. شاید نیاز به تنظیم مجدد برنامه تغذیه یا تمرین داشته باشید یا با یک متخصص تغذیه یا مربی شخصی مشورت کنید تا به شما کمک کند مسیر درست را دوباره پیدا کنید

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

خوش آمدید !

عضویت در خبرنامه

برای دریافت محتواهای جذاب در مورد تغذیه و رژیم درمانی ایمیل‌تون را برای ما بفرستید . 

خوش آمدید !

برای دریافت محتواهای جذاب در مورد تغذیه و رژیم درمانی ایمیل‌تون را برای ما بفرستید.

راستی از کمپین‌های تخفیفی ما هم اطلاع پیدا می‌کنید.