مجموعه رژیم درمانی و لاغری موضعی پروانه کاظمی

صفحه اصلی > رژیم لاغری : رژیم لاغری | مزایا ، عوارض و هزینه

رژیم لاغری | مزایا ، عوارض و هزینه

رژیم لاغری
4.7
(584)

امروزه راه‌های مختلفی برای کاهش وزن به وجود آمده است. از دستگاه‌های مخصوص کاهش وزن گرفته تا ورزش، همه‌وهمه یک روش برای لاغر شدن به شمار می‌آیند، اما رژیم لاغری را می‌توان بهترین و راحت‌ترین روش ممکن برای کاهش وزن دانست.

یک رژیم غذایی مناسب که با توجه به شرایط وزن و همچنین سلامت شما تهیه شده است، به شما کمک خواهد کرد تا در مدت زمان بسیار کوتاهی به وزن ایده‌آل خود برسید، البته در صورتی که این رژیم به نحو صحیحی تهیه نشده باشد، امکان مشاهده عوارض خاصی نیز وجود دارد.

مهم‌ترین مزایای رژیم لاغری چیست؟

وقتی صحبت از رژیم لاغری می‌شود، همه افراد دوست دارند که با مزایای این نوع رژیم‌ها آشنا شوند. پیش از هر چیز باید بگوییم که رژیم مخصوص لاغری باید توسط متخصصان امر تهیه شده باشد. 

در واقع تنها در این صورت است که می‌توان نسبت به کسب نتیجه‌های مناسب اطمینان داشت. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از رژیم‌های لاغری می‌پردازیم.

نتایج مناسب

برخی از روش‌های لاغری می‌توانند نتایج متغیری داشته باشند. این بدان معناست که پس از گذشت یک مدت خاص احتمال بازگشت افزایش وزن در شما وجود دارد. این در حالی است که با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌توانید روند کاهش وزن و همچنین تعادل وزن خود را به خوبی کنترل کنید.

ثبیت وزن
ثبیت وزن

رژیم غذایی مخصوص لاغری برای برخی از متقاضیان نتایج مناسب‌تری را نسبت به سایر روش‌های کاهش وزن مثل استفاده از داروهای لاغری و یا ورزش می‌دهد. نتایج حاصل از رژیم لاغری به طور معمول ثابت هستند و متقاضی مدنظر با رعایت نکات مربوطه دیگر نگرانی خاصی از بابت بازگشت اضافه‌وزن نخواهد داشت.

برای مشاوره رایگان و دریافت رژیم غذایی با ما در ارتباط باشید

بارداری راحت‌تر

همان‌طور که می‌دانید برخورداری از وزن مناسب یکی از مهم‌ترین شرایط مربوط به بارداری راحت و سالم است. مادرانی که به علت اضافه‌وزن با مشکلات خاصی همچون دیابت و یا بیماری‌های قلبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، شرایط بسیار دشواری را در زمان بارداری تحمل خواهند کرد.

در واقع حتی این امکان وجود دارد که چنین بیماری‌هایی به نوزادان آن‌ها نیز منتقل شود.

kazemiDiet

یک رژیم لاغری مناسب به شما کمک می‌کند تا از شر این بیماری‌ها راحت شوید. تفاوتی نمی‌کند که در معرض بیماری‌های خاصی همچون دیابت قرار دارید و یا به بیماری‌های عروقی ناشی از چاقی دچار هستید، در هر صورت با انتخاب یک رژیم مخصوص لاغری مناسب این امکان برای شما به وجود می‌آید که بتوانید سلامت بدن خود را چه در طول دوره بارداری و چه بعد از آن به نحو احسن حفظ کنید.

علاوه بر این، کاهش وزن در چنین دورانی موجب سلامت فرزند شما در آینده خواهد شد. افراد دارای فشارخون می‌توانند با پیگیری روند یک رژیم غذایی مناسب، فشارخون خود را حتی در دوران بارداری نیز به بهترین شکل ممکن کنترل کنند و یا حتی آن را کاهش دهند.

رژیم لاغری
رژیم لاغری

درمان مشکلات روحی و روانی با رژیم لاغری

یکی دیگر از فواید مربوط به رژیم لاغری و به طبع نتیجه آن یعنی لاغری، درمان مشکلات روحی و روانی است. تجربه نشان داده است که ریشه بسیاری از مشکلات روحی و روانی، افزایش وزن محسوب می‌شود.

افرادی که دارای افزایش وزن هستند به علت عدم تحرک کافی نمی‌توانند انرژی و پتانسیل روحی درون خود را به خوبی ابراز کنند و همین امر به معنای ایجاد مشکلات روحی و روانی متعدد خواهد بود.

اضافه وزن
رابطه اضافه وزن و مشکلات روحی

شایان‌ذکر است که این مشکلات می‌توانند زمینه‌سازی بیماری‌های جسمانی مختلفی همچون سکته قلبی شوند. به همین دلیل ضروری است که افراد مبتلا به اضافه‌وزن در اسرع وقت نسبت به حل مشکلات مربوط به اضافه‌وزن خود اقدام کنند.

اگرچه استفاده از ورزش و سایر روش‌های کاهش وزن برای این افراد میسر است، اما معمولاً توصیه می‌شود که از رژیم‌های لاغری کمک گرفته شود. این رژیم‌ها می‌توانند نتایج مناسبی را برای افرا دارای اضافه‌وزن به ارمغان بیاورند.

قاعدتاً با مشاهده نتایج عینی کاهش وزن، فرد نسبت به مشکلات روحی و روانی خود آگاه می‌شود و سعی می‌کند با انجام امور مختلف آن‌ها را برطرف کند.

رژیم غذایی 1000 کالری

بهبود حافظه

تحقیقات مختلفی نشان داده است که بین افزایش کارایی حافظه و تعادل وزن رابطه مستقیمی وجود دارد. در واقع افرادی که از وزن متعادلی برخوردار هستند حتی از نظر حافظه نیز نسبت به افراد دارای اضافه‌وزن برتری‌های خاصی خواهند داشت.

استفاده از رژیم‌های لاغری به شما کمک می‌کند که با کاهش وزن خود در این زمینه نیز موفق باشید. تنها کافی است از رژیم مدنظرتان پیروی نمایید تا بتوانید به صورت عینی تأثیر بسیار مناسب بهره‌گیری از رژیم‌های لاغری را مشاهده کنید.

حافظه و تعادل وزن
حافظه و تعادل وزن

عدم محدودیت

تفاوتی ندارد که اضافه‌وزن شما به دلیل مشکلات مربوط به بیماری‌های خاص است و یا آن را به ارث برده‌اید، زیرا در هر صورت می‌توانید از رژیم لاغری جهت کاهش وزن خود استفاده کنید. این رژیم‌ها هیچ‌گونه محدودیتی از نظر علت چاقی ندارند.

علاوه بر این، امکان تنظیم رژیم‌های لاغری بر اساس سن افراد نیز وجود دارد، البته این موضوع خود یک امر ضروری در زمان تنظیم رژیم است. در واقع بین رژیم مدنظر و سن فرد متقاضی باید یک رابطه منطقی وجود داشته باشد. 

به عنوان مثال رژیم مخصوص کودکانی که در سن رشد هستند باید به نحوی تنظیم شود که فرد در ضمن کاهش وزن خود، بتواند کلیه مواد موردنیاز برای رشد را به دست بیاورد.

معایب استفاده از رژیم‌های لاغری

به طور کلی باید بگوییم که معایب رژیم لاغری نسبت به مزایا آن بسیار محدود است. در بسیاری از شرایط افرادی که از چنین رژیم‌هایی استفاده می‌کنند به‌هیچ‌وجه عوارض خاصی را مشاهده نخواهند کرد.

عوارض مربوط به رژیم‌های لاغری تنها در زمانی مشاهده خواهد شد که بین رژیم تنظیم شده و میزان کاهش وزن مدنظر تعادل مناسبی برقرار نشده باشد.

چنین امری زمانی ایجاد می‌شود که شما به جای مراجعه به یک پزشک متخصص در زمینه تعیین رژیم‌های لاغری، به سراغ افراد غیرمتخصص بروید. قاعدتاً رژیم‌هایی که این افراد غیر متخصص برای شما تجویز می‌کنند هیچ‌گونه پشتوانه علمی خاصی ندارند و به همین دلیل می‌توان شاهد عوارض خاصی در این زمینه بود.

بنابراین، می‌توان گفت که اگر جهت تنظیم و تعیین رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن خود به یک متخصص معتبر مراجعه کنید، هیچ نگرانی خاصی در زمینه بهره‌گیری از چنین رژیم‌هایی وجود نخواهد داشت.

معایب رژیم لاغری
معایب رژیم لاغری

کاهش مواد مغذی

همان‌طور که در بخش‌های قبل گفته شد، یک رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که حتی در زمان کاهش وزن کلیه مواد مغذی موردنیاز به بدن انسان وارد گردند. بعضی از تنظیم‌کنندگان رژیم‌های مذکور این مورد را به طور کلی نادیده می‌گیرند.

نتیجه این موضوع نیز چیزی به جز کاهش شدید مواد مغذی در بدن نخواهد بود. کاهش شدید مواد مغذی خود زمینه‌ساز موارد مختلفی از جمله بیماری‌های مربوط به پوست می‌شود. وقتی بدن شما مواد مغذی موردنیاز خود را به خوبی دریافت نکند، سیستم ایمنی نیز دچار مشکل خواهد شد.

متأسفانه در صورت بهره‌گیری از رژیم لاغری مناسب احتمال کاهش این مواد در بدن بسیار بالا می‌رود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که حتماً رژیم غذایی مخصوص لاغری خود را فقط در صورتی به کار بگیرید که توسط یک متخصص تغذیه تنظیم شده باشد.

رژیم غذایی
رژیم غذایی

نتیجه معکوس

بدن کلیه افرادی که نیازمند کاهش وزن هستند با هم دیگر متفاوت است. به همین دلیل رژیم غذایی مخصوص لاغری آن‌ها نیز باید با یکدیگر تفاوت داشته باشد. در واقع نوع رژیمی که برای شما تنظیم می‌شود باید فقط و فقط بر اساس نیاز بدنتان تعیین گردد.

افرادی که در زمینه تعیین رژیم لاغری مناسب تخصص ندارند، از یک رژیم غذایی روتین و مشخص برای کلیه متقاضیان خود استفاده می‌کنند. در واقع در این نوع رژیم‌ها به شرایط و همچنین نیاز کلی بیمار هیچ توجهی نمی‌شود.

این در حالی است که چنین رژیم‌هایی نه تنها نتیجه مناسبی به همراه ندارند، بلکه موجب ایجاد مشکلاتی همچون کاهش مواد معدنی می‌شوند که در بخش قبلی به آن‌ها اشاره کردیم.

در مواردی نیز مشاهده خواهد شد که رژیم مذکور به جای کاهش وزن، منجر به افزایش وزن بیمار خواهد شد. دلیل این امر نیز نبود تناسب بین شرایط بیمار و رژیم غذایی خاصی است که برای او تعیین می‌شود.

رژیم لاغری بیماران دیابتی و کبد
رژیم لاغری بیماران دیابتی و کبد

هزینه رژیم لاغری چقدر است؟

بسیاری از متقاضیان لاغری تصور می‌کنند که هزینه تنظیم رژیم لاغری در نزد یک متخصص مجرب بسیار بالا است. باید بگوییم که چنین تصوری در مورد رژیم‌های غذایی مخصوص کاهش وزن کاملاً نادرست محسوب می‌شود.

امروزه شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و حتی با بودجه‌ای بسیار کم، یک رژیم فوق‌العاده لاغری را در نزد متخصصانی همچون خانم دکتر پروانه کاظمی تهیه کنید.

خانم دکتر پروانه کاظمی با بیش از ده سال سابقه در زمینه تنظیم رژیم‌های غذایی مختلف و کاهش وزن و با برخورداری از تحصیلات عالیه در زمینه تغذیه از دانشگاه شهید بهشتی تهران، به شما عزیزان بهترین رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن را ارائه خواهد کرد.

نمونه قبل و بعد رژیم
نمونه قبل و بعد رژیم

سخن پایانی

انتخاب یک رژیم لاغری مناسب یکی از بهترین روش‌های موجود جهت کاهش وزن به شمار می‌آید. این رژیم‌ها تنها در صورتی نتیجه‌بخش خواهند بود که توسط متخصصان تغذیه معتبر و مجرب طراحی و تنظیم شوند. به همین دلیل اگر قصد کاهش وزن خود با چنین رژیم‌هایی را دارید، توصیه می‌شود که حتماً به متخصصان امر مراجعه کنید.

سئوالات متداول

انتخاب بهترین رژیم لاغری بستگی به فاکتورهای متعددی دارد، از جمله اهداف شما، پیش‌زمینه‌های سلامتی، ترجیحات غذایی و سبک زندگی. مشاوره با یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا یک برنامه‌ای را پیدا کنید که به شما مناسب باشد و شما بتوانید به طور پایدار آن را دنبال کنید

هر دو نوع رژیم می‌توانند برای کاهش وزن موثر باشند و بهترین انتخاب به ترجیحات فردی و توانایی پیروی از رژیم بستگی دارد. برخی افراد ممکن است با کاهش کربوهیدرات‌ها نتایج بهتری ببینند، در حالی که دیگران ممکن است با کاهش چربی‌ها راحت‌تر باشند

بسیاری از رژیم‌های لاغری سریع ممکن است نتایج فوری ارائه دهند، اما اغلب به دلیل کاهش کالری شدید و محدودیت‌های غذایی سخت هستند که پایدار نیستند و ممکن است به سلامتی بر اساس بلند مدت آسیب بزنند

یک رژیم لاغری باید تمام گروه‌های غذایی و مواد مغذی ضروری را شامل شود. مشاوره با یک متخصص تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا یک برنامه‌ای را انتخاب کنید که نه تنها به شما کمک به کاهش وزن کند، بلکه تضمین کند که شما مواد مغذی لازم را دریافت می‌کنید

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

خوش آمدید !

عضویت در خبرنامه

برای دریافت محتواهای جذاب در مورد تغذیه و رژیم درمانی ایمیل‌تون را برای ما بفرستید . 

خوش آمدید !

برای دریافت محتواهای جذاب در مورد تغذیه و رژیم درمانی ایمیل‌تون را برای ما بفرستید.

راستی از کمپین‌های تخفیفی ما هم اطلاع پیدا می‌کنید.