مجموعه رژیم درمانی و لاغری موضعی پروانه کاظمی

صفحه اصلی > لاغری موضعی : انواع روش‌های لاغری موضعی و رسیدن به تناسب اندام | راهکارها + مزایا

انواع روش‌های لاغری موضعی و رسیدن به تناسب اندام | راهکارها + مزایا

لاغری موضعی
4.6
(482)

لاغری موضعی یکی از رویایی‌ترین پدیده‌هایی است که تمامی افراد مبتلا به چاقی احتمال دارد در پی دستیابی به آن باشند. ولی آیا لاغری موضعی صحت دارد؟ در لاغری معمولی، ابتدا شخص مبتلا چربی‌های سختی که اندام‌های داخلی او را از جمله اطراف کبد، کلیه‌ها و روده احاطه نموده، از دست می‌دهد و سپس چربی‌های نرم اعم از چربی دور کمر و باسن را از دست می‌دهد. 

ولی در شیوه‌های موضعی لاغری، حذف چربی‌های مشهود همچون دور کمر، باسن و ران‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد. در ادامه این مطلب انواع روش‌های موضعی جهت لاغری و رسیدن به تناسب اندام را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لاغری موضعی چیست؟

چربی‌ها در تمام بدن به یک میزان تقسیم نشده‌اند. بلکه بیشتر در نواحی شکم و پهلوها، ران و باسن، غبغب و بازو قرار گرفته‌اند که بهتر است جهت برطرف نمودن آن‌ها از روش‌های موضعی استفاده کنیم. لاغری به شیوه موضعی به معنی آب کردن چربی‌های زائد نواحی مختلف بدن است. اگرچه این مسئله کار دشواری است، ولی غیرممکن نبوده و در حال حاضر راهکارهایی برای انجام آن اختراع شده است. 

اما مشکلی که وجود دارد این است که چربی‌های زائد به راحتی آب نمی‌شوند. شیوه‌های بسیاری جهت کاهش سایز و لاغری به صورت موضعی وجود دارد، ولی تنها برخی از آن‌ها غیرتهاجمی و ایمن هستند.

لاغری موضعی
لاغری موضعی پهلوها

چه چیزی باعث چاقی یک قسمت از بدن می‌شود؟

جالب است بدانید که ژن‌های هر شخصی تعیین‌کننده این مسئله بوده که چربی‌سوزی از کدام قسمت شروع شود. اگرچه امکان دارد تمرکز اغلب افراد ابتدا لاغری موضعی شکم باشد، ولی لازم است بدانید که در این رابطه حق انتخاب وجود نداشته و بدن بسته به تشخیص خود عمل می‌کند. در اغلب موارد، نخستین قسمت بدن که بافت چربی اضافه می‌کند، آخرین قسمتی خواهد بود که چربی از دست می‌دهد.

ما با شما تماس خواهیم گرفت.

برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اولین فرصت با شما تماس بگیرد.

تماس باما
شما چی ترجیح می‌دید؟
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

به طور مثال، چنانچه به تازگی بازوهای شخصی چاق شده باشند، بعد از آغاز ورزش و استفاده از رژیم غذایی سالم، در ابتدا چربی‌های بازو را از دست خواهد داد. همچنین در صورتی که دارای اندام گلابی شکلی باشد، شاید کاهش سایز داشته باشد، ولی ساختار بدنی او تغییر نخواهد کرد. ناگفته نماند که حتی لاغری‌های موضعی هم سلول‌های چربی‌ساز را ناپدید نمی‌کنند و در صورت افزایش کالری شخص، مجدد اضافه وزن خواهد داشت. خانم‌ها نسبت به آقایان دارای باسن و ران‌های بزرگ‌تری هستند که به بارداری و زایمان آنها می‌کند.

لاغری موضعی پروانه کاظمی
لاغری موضعی در کلینیک پروانه کاظمی

این مناطق خاص، دارای مقادیر بالایی سلول چربی هستند و عمدتا کاهش وزن این مناطق برای خانم‌ها دشوارتر خواهد بود. همچنین کاهش وزن برای زنان نسبت به آقایان، حداقل در ابتدا بسیار سخت‌تر است. آقایان در حالت طبیعی دارای بافت ماهیچه‌ای بیشتری هستند، اما خانم‌ها بافت چربی بیشتری دارند. از این رو، امکان دارد شیوه‌های موضعی لاغری هم برای هر یک متفاوت باشد.

لاغری موضعی در کدام قسمت‌های بدن انجام می‌شود؟

به طور کلی، قسمت‌هایی که به کمک دستگاه لاغری موضعی قابل درمان هستند، شامل موارد زیر می‌گردند:

  • ران
  • باسن
  • اطراف لگن
  • سلولیت جانبی
  • پوست شل
لاغری موضعی
لاغری موضعی ناحیه شکم

انواع روش‌های لاغری کدام است؟

تجمع بافت چربی یا همان چاقی موضعی به خصوص در خانم‌ها از جمله مشکلات رایج است. البته افراد زیادی نیز هستند که با داشتن وزن طبیعی از چاقی موضعی رنج می‌برند. به تجمع این بافت‌های چربی، سلولیت گفته می‌شود. رژیم غذایی به همراه تمرینات ورزشی برای تمامی کسانی که نیازمند لاغری به صورت موضعی و درمان سلولیت هستند، توصیه می‌شود. ولی تجربه و تحقیقات ثابت کرده است که لاغری فقط با رژیم غذایی و تمرینات ورزش صورت نمی‌گیرد. روش‌های موضعی لاغری، شامل روش‌های جراحی (تهاجمی) و غیرجراحی (غیرتهاجمی) است و به شخص مبتلا در بهبودی فرم بدن او کمک خواهد کرد.

اگر فوری نیاز به مشاوره یا رزرو نوبت دارید با ما در ارتباط باشید

ورزش برای لاغری موضعی

می‌توان گفت اکثر افراد تمایل دارند نواحی خاصی از بدن خود را تغییر دهند. قسمت‌های رایجی که افراد دوست دارند چربی زائد آن‌ها را کاهش دهند باید به خط کمر، ران‌ها، باسن و بازوها اشاره داشت. رسیدن به کاهش وزن به کمک رژیم غذایی و فعالیت بدنی به زمان و تلاش نیاز دارد و افرادی را که در پی راهکارهای سریع هستند، به چالش می‌کشد. حذف چربی هدفمند یا کاهش نقطه‌ای، نوعی ورزش برای کسانی است که به منظور لاغری نواحی خاصی از بدن خود تلاش می‌کنند.

ورزش

از جمله این موارد می‌توان استفاده از ورزش عضلات سه سر جهت حذف چربی‌های زائد پشت بازو را نام برد. آب کردن چربی به کمک این روش، به خصوص برای افرادی که قبلا به سختی موفق یه کاهش وزن بوه‌اند یا اصلا نتوانسته‌اند وزن خود را کم کنند، می‌تواند نتایج جذابی به همراه باشد. 

به صورت کلی پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند، اگرچه می‌توان با ورزش بخش اندکی از چربی بدن را از بین برد، ولی این امر بر کل بدن اثر می‌گذارد و لاغری موضعی به دنبال نخواهد داشت. با وجود این لازم به ذکر است که شمار کمی از تحقیقات هم نشان دهنده نتایج متناقضی هستند.

لاغری موضعی چربی
لاغری موضعی چربی

دستگاه‌های لاغری به صورت موضعی

افزایش سن موجب ایجاد اختلال در عملکرد سلول‌های پوستی می‌گردد. دستگاه‌ها و شیوه‌های موضعی لاغری که به‌روزترین شیوه‌های کاهش سایز را مورد استفاده قرار می‌دهند، عبارت است از: 

لاغری موضعی با کویتیشن

در دنیای امروزی کاهش وزن بیش از آنکه یک هدف باشد، به یک صنعت تبدیل شده است. بر همین اساس یافتن خدمات مناسب به منظور کاهش وزن ممکن است بسیار سخت باشد. از جمله خدمات این صنعت می‌توان به دستگاه لاغری کویتیشن اشاره داشت. 

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کویتیشن دقیقا چیست و چگونه جهت دستیابی به اهداف کاهش وزن کمک می‌کند؟ کویتیشن که به لیپوساکشن بدون جراحی نیز معروف است، شیوه‌ای موثر و ایمن به منظور کاهش سایز بوده که امواج فراصوت را مورد استفاده قرار می‌دهد.

کویتیشن
لاغری موضعی با کویتیشن

با برخورد این امواج به آب میان بافتی، در اطراف سلول‌های چربی ایجاد حباب‌هایی ایجاد خواهد شد. این حباب‌های لرزان موجب می‌گردند تا سلول‌های چربی شکسته شوند، بدون آنکه به سایر سلول‌ها آسیبی وارد آورند. در نتیجه چربی‌های داخل این سلول‌ها به واسطه مجاری ادرار و سیستم لنفاوی دفع می‌گردند. تقریبا یک الی دو روز پس از عمل کویتیشن، تکرر ادرار ایجاد می‌شود که به مصرف آب بیشتری نیاز خواهد بود.

در واتس اپ با ما در ارتباط باشید

لاغری با RF (آر اف) یا فرکانس رادیویی

یکی دیگر از شیوه‌های از بین بردن چربی بدون جراحی، دستگاه چربی سوز شکم آر اف است که با امواج رادیوفرکانسی کار می‌کند. دستگاه آر اف نیز همانند کویتیشن در سلول‌های چربی ایجاد حرارت می‌کند. معمولا لاغری موضعی با دستگاه RF  برای اشخاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که روی بدن آن‌ها نقاط چربی اضافی وجود دارد. در این شیوه به شکل کنترل شده‌ای بر سلول‌های چربی حرارت داده می‌شود و این حرارت منجر به نابودی این سلول‌ها بدون آسیب رساندن به عضلات یا نواحی اطراف آن‌ها می‌گردد.

بر این اساس علاوه بر اینکه چربی‌ها کاهش می‌یابند، بدن نیز به تولید کلاژن تحریک شده و کلاژن به لیفت شدن پوست شل هم کمک می‌کند. از دیگر کاربردهای کویتیشن و آر اف می‌توان به رفع افتادگی پوست، درمان سلولیت و رفع ترک‌های سطحی پوست اشاره داشت که موجب شده محبوبیت بالایی پیدا کند.

لاغری موضعی با آر اف
لاغری موضعی با آر اف

لاغری موضعی با طب سوزنی

طب سوزنی با تنظیم تولید هورمون، بهبود متابولیسم، بهینه‌سازی هضم، کاهش التهاب، کاهش اشتها، کاهش احتباس آب و بهینه‌سازی عملکردهای دیگر بدن که مربوط به افزایش وزن هستند، می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد. علاوه بر این، هواداران طب سوزنی به منظور کاهش وزن بر این باورند که طب سوزنی قادر به تحریک جریان انرژی بدن (چی) بوده و بر عواملی تأثیرگذار است که قادرند روند چاقی را معکوس کنند. از منظر طب سنتی چینی، افزایش وزن بر اثر عدم تعادل بدن است.

با توجه به آموزه‌های باستانی چین، این تعادل نداشتن، ممکن است در اثر عملکرد غلط کبد، طحال، کلیه، غده تیروئید یا سیستم غدد درون‌ریز باشد. از این رو، درمان‌های طب سوزنی به منظور کاهش وزن معمولاً بر این نواحی از بدن تمرکز می‌کنند. هدف دیگر پزشکان طب سوزنی برای کاهش وزن، گوش است. پزشکان طب سوزنی بر این باورند که میل به غذا را می‌توان با تحریک نقاط روی گوش تحت کنترل درآورد.

لاغری موضعی با طب سنتی
لاغری موضعی با طب سنتی

می‌توان گفت ایمنی و عوارض لاغری موضعی با طب سوزنی بستگی به آموزش و مهارت پزشک و نظافت سوزن‌ها دارد. در غیر این ‌صورت، امکان دارد عوارض جانبی شدیدی اعم از عفونت، تخریب اندام‌ها، تخریب ریه‌‎ها و آسیب به سیستم عصبی مرکزی ایجاد گردد.

لاغری به صورت موضعی با هایفو

از بین بردن چربی‌های بدن با هایفوتراپی تحت عنوان یک عمل غیرتهاجمی و بدون درد جایگزین لیپوساکشن گردیده است. می‌پرسید هایفوتراپی چیست؟ هایفوتراپی به روشی گفته می‌شود که توسط دستگاه سونوگرافی و از طریق امواج فراصوتی (اولتراسوند) به‌ شکل متمرکز جهت کاهش چربی و چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. لاغری پهلو با هایفو نیز به کمک سونوگرافی و به منظور نابودی سلول‌های چربی تجمع یافته در نواحی گوناگون بدن صورت می‌گیرد.

لاغری موضعی با هایفو
لاغری موضعی با هایفو

امواج اولتراسوند در این شیوه درمانی تا چند سانتی‌متر به زیر سطح پوست نفوذ کرده و بدون ایجاد درد و عوارض آزاردهنده به کاهش چربی این نواحی کمک می‌کنند. نتایج از بین بردن چربی‌های بدن به کمک هایفو تقریبا ۴۵ روز (حدود ۱ ماه و نیم) بعد از جلسه درمانی مشهود خواهد بود.

لاغری به صورت موضعی با لیزر کم توان

لاغری موضعی با دستگاه لیزر کم توان روی کاهش چربی‌های موضعی بدن متمرکز است. این دستگاه روی سلول‌های چربی واکنش‌هایی را ایجاد کرده و منجر به کوچک شدن آن‌ها می‌گردد. کوچک شدن سایز سلول‌ها باعث کاهش چربی در بخش‌های مورد نظر بدن شده و در نهایت باعث لاغری به صورت موضعی می‌شود.

لاغری با دستگاه هایدو 

دستگاه هایدو برای لاغری موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه با استفاده از فناوری هیدروتراپی و مکانیکی، به کمک امواج فشاری سریع و توالی ماساژ آبی، باعث می‌شود تا بافت چربی موضعی کاهش یابد. این روش برای کاهش چربی‌های زیر پوستی در ناحیه‌هایی مانند شکم، باسن، ران و بازو بسیار مؤثر است. 

لاغری موضعی با دستگاه هایدو نیازمند چندین جلسه است و همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، نتایج بهتری را ارائه می‌دهد. این روش دردناک نیست و عوارض جانبی کمی دارد، اما باید توسط متخصصین زیبایی و در مراکز مجهز انجام شود تا اطمینان از کیفیت و ایمنی درمان حاصل شود.

لاغری موضعی با لیزر کم توان
لاغری موضعی با لیزر کم توان

بهترین دستگاه لاغری موضعی 

همان‌گونه که در بررسی‌ دستگاه‌های فوق مشاهده نمودید، به طور کلی می‌توان گفت عملکرد هر دستگاه لاغری با دستگاه دیگر تفاوت چندانی نداشته و مشابه هستند. تمامی دستگاه‌‌ها با بهره‌گیری از امواج رادیویی سرد یا گرم، چربی‌های زائد در قسمت‌های ران، شکم و پهلو را شکسته و به صورت کاملا طبیعی از پوست جدا می‌کنند.

سپس این چربی‌ها از طریق سیستم لنفاوی و به مرور از بدن خارج می‌گردند. این چربی‌ها عمدتا با رژیم‌های غذایی و ورزش از بین نمی‌روند. بر همین اساس است که از آن با عنوان بهترین دستگاه لاغری موضعی نام برده می‌شود. 

مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با استفاده از این دستگاه‌ها بایستی بدانید این است که در صورتی که افزایش وزن شما بیشتر از 5 کیلو است و به چاقی شدید مبتلا هستید، فقط روش‌های سنتی مثل جراحی برای شما مناسب خواهد بود. این روش کاملاً موضعی بوده و فقط جهت استفاده در نقاط محدودی از بدن کاربرد خواهد داشت. 

مشاوره تغذیه

لاغری با دستگاه چگونه انجام می شود؟

عملکرد دستگاه لاغری شکم به قدری پیشرفت داشته است که با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلفی از جمله حرارت، انجماد، امواج اولتراسوند، لرزش و… می‌توانند به کاهش بافت چربی کمک کنند. بافت چربی با در نظر داشتن قسمت موردنظر بدن،  به دو گروه برگشت پذیر و برگشت ناپذیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

مکانیسم لاغری با دستگاه به نحوی است که تا حد ممکن بافت چربی‌ها را به شکل ‌برگشت‌ناپذیر تبدیل می‌کند. به گونه‌ای که سلول‌های چربی وارد سوخت و ساز بدن شده و تبدیل به انرژی می‌شوند. در این شرایط دیگر سلول چربی جهت رشد دوباره وجود نخواهد داشت.

لاغری موضعی
لاغری موضعی شکم

لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه

بهترین روش لاغری موضعی شکم و پهلو استفاده از دستگاه RF  است. از بین بردن چربی‌های زائد شکم و پهلو و کاهش سایز این نواحی دشوارتر از نقاط دیگر بدن است، اما بالاترین تاثیر را در زیبایی اندام خواهد داشت. تا مادامی که چربی‌های زائد شکم و پهلو از بین نروند زیبایی اندام معنا نخواهد داشت.

نخستین مرحله برای داشتن اندامی متناسب، شکم و پهلویی صاف است. اولین بخش از بدن که چربی در آن تجمع می‌کند، شکم و پهلو بوده و به تبع دیرترین بهش از بدن  هم که لاغر می‌شود، خواهد بود. از بین بردن چربی‌های زائد شکم و پهلو به شیوه‌های طبیعی نیازمند وقت و انرژی زیادی است. ولی با بهره‌گیری از دستگاه RF  لاغری شکم سریع‌تر و بدون دغدغه صورت می‌پذیرد.

پکیج لاغری شکم پهلو

با لیزر کم توان
تومان 3 میلیون برای 10 جلسه
  • لاغری موضعی شکم
  • لاغری موضعی پهلوها
  • 10 جلسه
محبوب

پکیج VIP لیزر کم توان

با لیزر کم توان
تومان 5 میلیون برای 10 جلسه
  • لاغری موضعی شکم
  • لاغری موضعی پهلوها
  • 2 جلسه مزوتراپی لاغری
  • 10 جلسه
محبوب

مزایای لاغری موضعی

فواید لاغری موضعی عبارت است از:

  • مانع از شل شدن پوست می‌شود
  • دستگاه RF  با لیفتینگ و سفت کردن منجر به مقاومت و استحکام پوست و باعث افزایش میزان تولید کلاژن پوست می‌شود.
  • سریع بودن و کم هزینه بودن روش RF
  • جهت لاغری‌های موضعی پس از یک دوره سه ماهه نتایج مثبت آن در بدن قابل مشاهده خواهد بود.
  • دستگاه RF  نیازی به جراحی ندارد
  •  این دستگاه با درد و خون‌ریزی همراه نبوده و پس از دوره بدن نیازی به ریکاوری ندارد.
رژیم لاغری و لاغری موضعی
رژیم لاغری و لاغری موضعی
  •  حفظ ظاهر طبیعی بدن

این دستگاه ا ظاهری بدن را به خوبی حفظ می‌کند. همچنین با رعایت نکات متخصص تغذیه و رژیم درمانی خانم پروانه کاظمی با بیش از 10 سال سابقه و تجربه و فارغ التحصیل ارشد تغذیه از دانشگاه شهید بهشتی تهران، بازگشت چاقی نخواهید داشت.

  • از بین بردن چربی شکم

دستگاه RF  علاوه بر لاغری و حذف چربی، نواحی دیگر سلولیت روی پوست را نیز نابود می‌کند. روش RF  قابل انجام روی کلیه قسمت‌های  بدن که فرد نگران چاقی یا افتادگی آن است، خواهد بود.

لاغری موضعی ناحیه ران
لاغری موضعی ناحیه ران

عوارض لاغری موضعی

خوشبختانه تا به حال برای این دستگاه‌ها عارضه بسیار جدی اعلام نشده است. ولی در صورتی که به مراکز غیرتخصصی که دستگاه‌های آن‌ها تقلبی است مراجعه نمایید، بایستی بگوییم متأسفانه امکان دارد سلامتی خود را به خطر انداخته و عوارض گوناگونی را تجربه کنید. بر همین اساس پیش از آنکه به مرکز یا کلینیک لاغری موضعی مراجعه نمایید، ابتدا از معتبر و مطمئن بودن آن کلینیک مطلع گردید و با بررسی و مشاوره سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید.

لاغری موضعی عوارض
عوارض لاغری موضعی

از جمله ویژگی‌های مهم یک مرکز لاغری و کلینیک تناسب اندام می‌توان به رعایت اصول بهداشتی، دارا بودن پزشکان متخصص و فوق تخصص، بهره‌گیری از دستگاه‌ها با فناوری به‌روز، سابقه کار و کادر مجرب اشاره داشت. پس در صورتی که یک کلینیک غیرتخصصی را جهت لاغری انتخاب کنید، علی‌رغم اینکه به تناسب اندام نخواهید رسید، حتی امکان دارد مبتلا به بیماری‌‌های جسمی گردید که صدمات جبران‌ناپذیری را در پی داشته باشد.

هزینه لاغری موضعی چقدر است؟ 

با در نظر داشتن تعداد جلسات، شرایط بالینی هر شخص و ناحیه مورد نظر قیمت لاغری موضعی با دستگاه متغیر خواهد بود. بنابراین بایستی حتماً به صورت حضوری به کلینیک مورد نظر خود مراجعه نمایید و یا از طریق تماس با کارشناسان مجرب مشاوره دریافت کنید. 

هزینه لاغری موضعی

جمع بندی

امروزه، تغییر سبک زندگی، کم تحرکی، تغذیه ناسالم، بیماری‌های گوارشی، کسلی، افسردگی و بیماری‌های روحی باعث شده تا فعالیت جسمانی افراد کمتر شود. از این رو بیش از گذشته شاهد چاقی و اضافه وزن در جامعه هستیم. ورزش کردن، رژیم غذایی سالم و مبارزه با افسردگی بهترین روش جهت دستیابی به تناسب اندام است. در حال حاضر دستگاه‌های جدیدی جهت لاغری ابداع شده‌اند که می‌توان به کمک آن‌ها به تناسب اندام رسید.

سئوالات متداول

برخی دستگاه‌ها می‌توانند به افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی کمک کنند، اما ترکیبی از تمرین و تغذیه سالم تاثیر بیشتری دارد.

دستگاه‌های مختلفی مانند دستگاه‌های لاغری اولتراسونیک، لیزری و رادیو فرکانسی وجود دارد که می‌توانند به کاهش چربی و ت straffung پوست کمک کنند.

زمان مورد نیاز بستگی به نوع دستگاه و میزان استفاده دارد، اما معمولاً چند هفته تا چند ماه می‌تواند طول بکشد.

اکثر دستگاه‌ها ایمن هستند اگر توسط متخصصان مربوطه و در شرایط مناسب استفاده شوند، اما همیشه بهتر است قبل از استفاده با پزشک مشوره کنید

نتایج ممکن است موقتی باشند و برای حفظ نتایج، تغییرات سبک زندگی مانند تغذیه سالم و ورزش منظم مورد نیاز است.

به این مطلب چقدر امتیاز می‌دهید؟

تعداد امتیاز مورد نظر خودتون را اتخاب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

خوش آمدید !

عضویت در خبرنامه

برای دریافت محتواهای جذاب در مورد تغذیه و رژیم درمانی ایمیل‌تون را برای ما بفرستید . 

خوش آمدید !

برای دریافت محتواهای جذاب در مورد تغذیه و رژیم درمانی ایمیل‌تون را برای ما بفرستید.

راستی از کمپین‌های تخفیفی ما هم اطلاع پیدا می‌کنید.